tag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post3847260986002732312..comments2023-10-06T15:01:30.680-04:00Comments on The Dikdukian: A Happy EndingShtiklerhttp://www.blogger.com/profile/07498936768989355610noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-40194306041866448882020-09-23T09:33:50.886-04:002020-09-23T09:33:50.886-04:00See also https://hebrew-academy.org.il/2018/09/16/...See also https://hebrew-academy.org.il/2018/09/16/%D7%97%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%92%D7%9E%D7%A8-%D7%97%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%91%D7%94Jonathan Katzhttps://www.blogger.com/profile/07362776979218585818noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-58505059915541314672019-10-02T15:28:44.548-04:002019-10-02T15:28:44.548-04:00I think that the Kashrus Kurrents link that you wa...I think that the Kashrus Kurrents link that you want is https://www.star-k.org/articles/kashrus-kurrents/725/shiluach-hakan/Josephhttps://www.blogger.com/profile/11634619132750057913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-34568389257787979882018-09-15T14:08:24.421-04:002018-09-15T14:08:24.421-04:00היום התעוררתי לפסוק בסוף פ' וילך. והיה נראה ל...<br />היום התעוררתי לפסוק בסוף פ' וילך. והיה נראה לי ע"פ רש"י (כ"ט, כ') שהטעמים אינם נכונים. ראיתי בהיידנהיים כמו שחשבתי. ואז חשבתי לחפש במייל שלך מלפני שנה. כתבת - לא ל אֶת-דִּבְרֵ֥י הַשִּׁירָ֖ה: מרכא טיפחא, לא טיפחא מונח. <br />האם "דבר" הוא זכר? <br />וא"כ איך נבין הפסוק לפי הרש"י הנ"ל? <br /><br />תודה רבה ויישר כחך על כל הטירחא של כל הדברי תורה במשך השנה!<br />חיים<br />כלל יפה נתן לנו רש"י. <br />בספר התורה הזה או הזאת<br />הכלל מקל על הקורא לזכור את ההטעמה. <br />הכל טוב ויפה, מה קורה כשמגיעים לסוף פרשת וילך? <br />לא בדקתי חומשים ישנים <br />מה שלפניי הוא הוא שכא"צ ולנינגרד שניהם מטעימים כמו שציינתי <br />וגם ברויאר לא מציין שונציה מטעימה כמו רוו"ה (אולי מסתמך על יהב"י, לא בדקתי) <br />אעתיק לך מ'תורת הקורא' של חמשה חומשי תורה מוצבים באוצר החכמה <br />לפי רשימת המקורות הנ"ל אין לנו כל ספק מה לעשות הלכה למעשה גם אם יש לנו קושיות <br />דבר אחד צריך להיות ברור, כללי הדקדוק וגם כללי הטעמים <br />יכולים לסייע לנו להבין והסביר הטעמות ותופעות דקדוקיות. <br />אבל להכריע בין נוסחאות על פי הדקדוק, נשתקעו הדברים. <br />ועצם החילוף בין יחיד לרבים דיו להוציא פסוק זה ולו במקצת מההסבר של רש"י <br />הנכון ללא ספק במקומות שההטעמה מתנהגת לפי הדקדוק. <br />שנה טובה וכוח"ט <br />אליהו<br />הערה ממחבר הספר תורת הטעמים הרב אברהם ויסבלום נר"ו<br />אכן, ההטעמה 'דברי השירה, הזאת' היא מלכתחילה, וכמבואר בתורת הטעמים בפרק ז' במבוא (תוספת דיבור).<br />ואת דברי רש"י יש לבאר כך: כשכתוב 'ספר התורה הזה' אי אפשר לפסק 'ספר, התורה הזה'. אך כשכתוב 'ספר התורה הזאת', אפשר לפסק כך או כך.<br /> <br />ELIEhttps://www.blogger.com/profile/15774695222243851207noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-52305462690008303182012-09-21T17:03:43.777-04:002012-09-21T17:03:43.777-04:00elie:
כמ"ש רש"י ר"פ נצביםelie:<br /><br />כמ"ש רש"י ר"פ נצביםAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-39940640482036692842012-09-21T13:46:15.257-04:002012-09-21T13:46:15.257-04:00Oh, you mean that עיר is feminine?
That's not...Oh, you mean that עיר is feminine? <br />That's not a problem. הקודש is not defining עיר. It is not an adjective. It is a noun. It is the City of the Holy, not the Holy City. The adjective would be קדוש and in that case, it would have to be עיר הקדושה.Shtiklerhttps://www.blogger.com/profile/07498936768989355610noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-67172031250907527552012-09-21T09:33:45.872-04:002012-09-21T09:33:45.872-04:00I'm not quite what sure what you mean. What ne...I'm not quite what sure what you mean. What needs expounding? (And I think you mean ובנה).Shtiklerhttps://www.blogger.com/profile/07498936768989355610noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-24773704989305918542012-09-20T22:32:54.811-04:002012-09-20T22:32:54.811-04:00Care to expound on ובני ירושלים עיר הקודש in bentc...Care to expound on ובני ירושלים עיר הקודש in bentching? Thanks.Gavrielhttps://www.blogger.com/profile/05730804649211559670noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-29487219363601640742011-10-09T11:08:07.035-04:002011-10-09T11:08:07.035-04:00A complement to my preceding comment: this form of...A complement to my preceding comment: this form of the blessing is due to the belief that on Hoshaana Raba the "very final verdict" is made. This is reflected also in the Yiddish blessing א גוט קוויטעלMichaelhttp://blog.le-miklos.eu/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-56710292706556301302011-10-09T10:55:53.305-04:002011-10-09T10:55:53.305-04:00גמר טוב is used after Yom Kippur and until Hoshaan...גמר טוב is used <i>after</i> Yom Kippur and until Hoshaana Raba.<br /><br />So, גמר טוב ומועדים לשמחהMichaelhttp://blog.le-miklos.eu/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-76854004711200683342010-09-12T21:00:34.306-04:002010-09-12T21:00:34.306-04:00בתנ"ך של מוסד הרב קוק
סוף פרשת וילך
את-דברי ה...בתנ"ך של מוסד הרב קוק<br />סוף פרשת וילך<br />את-דברי השירה, הזאת<br /><br />וצריך עיוןleonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-22754032120124572312010-09-12T15:12:49.523-04:002010-09-12T15:12:49.523-04:00מי שמכיר בספר התורה הזה או הזאת
גם תלוי בפיסוק טע...מי שמכיר בספר התורה הזה או הזאת <br />גם תלוי בפיסוק טעמים בספר-התורה הזה או בספר, התורה הזאת<br />הרי גם גמר, חתימה טובה ואפשר גמר-חתימה - טוב! בקיצור אפשר ליישב<br />מנהג אשכנז מערב (פרנקפורט) לומר<br />חתימה טובה בלי גמרelienoreply@blogger.com