tag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post5977961055260625636..comments2023-10-06T15:01:30.680-04:00Comments on The Dikdukian: Two of a kindShtiklerhttp://www.blogger.com/profile/07498936768989355610noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-54275067664958477252017-08-26T15:15:05.705-04:002017-08-26T15:15:05.705-04:00בגליון השבועי שלי על דקדוק הפרשה הבאתי את הפירושים...בגליון השבועי שלי על דקדוק הפרשה הבאתי את הפירושים<br />וסיכמתי כך<br />ננסה לסכם את דבריהם <br />העמק דבר: 'שני' משמע שהעידו עדות זהה. זו עדות חשודה, ויתכן שלא תתקבל בדיני נפשות. <br />מהרי"ל דיסקין: שנים ראו ביחד מאותו חלון, אבל אם העדים לא ראו זה את זה יתכן למ"ד שעדותם לא תתקבל. <br />אמת ליעקב: 'שני עדים' יש מקום לטעות של 'עד' הוא שני עדים בסך הכל ארבעה, אבל שנים עדים אין מקום לטעות זו. אחרי שהתורה גילתה בנפשות, ברור שגם בממונות לא צריך שני זוגות. <br />א"ה: כל הפירושים מניחים שהצורה הצפויה היא 'שני', ובאים לתרץ את הצורה 'שנים'. ובתחילת דברינו הוצע שהצורה שנים היא היותר טבעית. <br />שניים או אלפיים הם צורה כפולה זוגית על דרך ברכיים או ידיים. והצורה 'שְׁנֵי' או 'יְדֵי' היא סמיכות. <br />ובכלל אם נבדוק במקרא שימושים נוספים של 'שְׁנַיִם' כמדומה שהסברים אלה לא יעלו יפה. <br /><br />ELIEhttps://www.blogger.com/profile/15774695222243851207noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-72661614741510492922014-09-01T20:38:06.760-04:002014-09-01T20:38:06.760-04:00Good toireh BB. I was wondering the question that ...Good toireh BB. I was wondering the question that you address in this post. <br /><br />DF<br />ClevelandUnknownhttps://www.blogger.com/profile/06924504600238225039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1866132022161856151.post-6327501431506608992010-08-15T14:51:15.361-04:002010-08-15T14:51:15.361-04:00רציתי להעיר שהספר של הנצי"ב נקרא הַעְמֵק דָּב...רציתי להעיר שהספר של הנצי"ב נקרא הַעְמֵק דָּבָר ולכן<br />HEMEQ או HEMEK הוא שגיאה גסה <br />ר' חיים ברלין בנו של הנצי"ב<br />הציע את השם הַעְמֵק שְׁאָלָה לפירוש על השאלתות<br />הוא התכוון לפסוק בישעיה ז יא <br />הַעְמֵק שְׁאָלָה<br />ולכן צריך לקרוא כל ולא <br />שְׁאֵלָה<br />מה הסביר ר"י קמנצקי?elienoreply@blogger.com